Agenda HR — 12 December 2018

Gestionarea resurselor umane dintr-o companie poate fi o provocare destul de mare dacă nu ești bine informat și organizat. Ca să poți avea rezultatele la care speri, trebuie să pleci de la strategii corecte. Managerul de resurse umane trebuie să găsească un echilibru cât mai bun între nevoia de personal a companiei pentru care lucrează și bugetul acesteia. El este responsabil de întreaga organigramă a companiei și poate avea o influență foarte mare în succesul sau eșecul unei afaceri. Tocmai de aceea, e bine să știi ce strategii de resurse umane ar trebui să implementezi pentru dezvoltarea companiei la care lucrezi:

  1. Ține sub control numărul angajaților

Numărul angajaților dintr-o companie contează foarte mult. Pe de o parte, e nevoie de aceștia pentru desfășurarea activității, însă, pe de altă parte, un număr prea mare de angajați va pune presiune financiară pe companie, astfel că nu îți poți permite să angajezi oameni în plus. Tocmai de aceea, e atât de importantă automatizarea în desfășurarea operațiunilor de zi cu zi.

Tehnologia te ajută să reduci nevoia de personal prin automatizarea unor procese care altfel ar trebui desfășurate de un alt angajat. Spre exemplu, cu ajutorul unui program complet de gestiune, vei putea monitoriza stocurile de produse mai eficient și vei putea genera rapoarte detaliate, care te vor ajuta în operațiunile de zi cu zi. Dacă, în schimb, vei angaja un om pentru această sarcină, compania pierde bani ce ar putea fi folosiți pentru alte investiții.

  1. Asigură dotarea personalului

O companie de succes nu se limitează doar la angajarea oamenilor potriviți, ci caută să le ofere instrumentele de care aceștia au nevoie ca să își facă treaba. Cu cât o afacere este mai bine dotată din punct de vedere tehnic, cu atât scad și cheltuielile cu personalul. Asta pentru că, atunci când au la dispoziție instrumentele potrivite, oamenii sunt mai productivi, iar treaba merge mai repede.

Chiar și cele mai mici îmbunătățiri vor avea un efect pozitiv. Asta pentru că ele nu sunt menite doar să crească productivitatea firmei, ci și satisfacția angajaților la locul lor de muncă. Spre exemplu, contabilitatea va fi mult mai ușoară și mai rapidă cu un program de facturare, ce poate fi folosit atât pentru emiterea de bonuri, chitanțe și facturi, cât și pentru generarea de rapoarte de vânzări sau chiar gestiune de stocuri. Astfel, personalul se poate concentra pe activități mai productive, care să genereze profit pentru companie.

  1. Gestionează reticența la schimbări

Angajații unei companii au nevoie de instruire și pregătire profesională constantă. Pe măsură ce apar noi tehnologii și tehnici de lucru, companiile sunt nevoite să le integreze în activitatea lor de zi cu zi, ca să se mențină profitabile și competitive pe piață. Acest lucru nu este însă deloc ușor de făcut. Orice schimbare într-o companie se va întâlni cu rezistență, cel puțin din partea unora dintre angajați.

Asta se întâmplă pentru că oamenii se obișnuiesc cu un anumit mod de a face lucrurile și trebuie să depună un anumit grad de efort pentru a învăța să folosească tehnologii noi sau să adopte noi procedee de muncă. Acesta e un lucru comun tuturor companiilor, iar sarcina soluționării acestor nemulțumiri cade, de regulă, în sarcina managerului de resurse umane. De asemenea, conform Human Resources MBA, managerul de resurse umane este cel care trebuie să determine ce tip de training și ce competențe trebuie să dobândească fiecare angajat, astfel încât să-și poată face treaba cât mai bine.  

  1. Gestionează conflictele interne

Fie că vrei, fie că nu, cu siguranță vei avea de gestionat conflicte între angajați. Indiferent cât sunt de satisfăcuți aceștia de locul lor de muncă, mai devreme sau mai târziu, vor apărea și conflicte între ei, iar soluționarea lor cade întotdeauna în sarcina departamentului de resurse umane. Tocmai de aceea, e foarte important ca nemulțumirile sau diferendele să fie rezolvate din timp înainte să se transforme în conflicte serioase. Un manager HR eficient va identifica și va rezolva rapid conflictele, încă din faza lor incipientă. Astfel, el va putea să prevină degenerarea acestora, conservând bunele relații între angajați și evitând scăderi de productivitate în companie.

Sursă foto: Shutterstock

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply