Management — 16 April 2017

Eficiența angajaților depinde de o mulțime de factori, iar unii dintre cei mai importanți sunt trecuți cu vederea.

Orice manager își dorește angajați productivi, dar de cele mai multe ori acest aspect depinde mai mult de mediul de lucru decât de fiecare persoană în parte. Dacă unii factori de care depinde eficiența echipelor sunt ușor de intuit, la alții nici nu te-ai aștepta să cântărească atât de mult, motiv pentru care și mulți manageri îi ignoră. Iată care sunt lucrurile care pot spori productivitatea într-o echipă:

 

  • Detaliile ce țin de amenajarea spațiului de lucru pot spori sau distruge eficiența. Ce e de făcut?

 

Nu este de ajuns ca o companie să aibă un sediu într-o clădire de birouri și mese de lucru suficiente pentru angajați; pentru a atinge un grad ridicat de productivitate, spațiul trebuie amenajat cu mai multă atenție. Imagini din birourile angajaților de la Google sau de la Facebook au făcut încojurul internetului și nu întâmplător au ales aceste mari companii niște decoruri aparte.

În acest articol extrem de util managerilor poți vedea cum arată birourile care merită luate drept exemplu, dar și cum poate influența businessul o amenajare corectă a spațiului. De acolo vei afla că acest factor are un impact important atât asupra eficienței, cât și asupra comunicării și a părerii pe care o lasă o companie clienților.

 

  • Neclaritățile asupra îndatoririlor fiecărui membru al echipei duc la o eficiență scăzută, dar și la sincope în procese

 

În graba de a începe derularea unor proiecte, mulți manageri uită să traseze îndatoriri foarte clare fiecărui membru al echipei și omit adesea și să ofere toate datele necesare legate de ele. Această grabă nu va duce sub nicio formă la o eficiență sporită, ba din contră. Este de preferat să întârzii startul unui proiect cu o zi, timp în care colectezi toate datele, le comunici echipei și trasezi fiecărui membru sarcinile de care trebuie să se ocupe, decât să apară pe parcurs neclarități care îngreunează toate procesele.

Toți managerii ar trebui să țină cont de această regulă, chiar dacă termenele sunt strânse. Ea ajută atât la o mai bună structurare a task-urilor, cât și la întocmirea unor evidențe pe date, astfel încât în fiecare zi a lunii să existe o proiecție cu privire la derularea proiectului.

 

  • Întreruperile dese sunt inamicul suprem al eficienței

 

Fiecare angajat își planifică într-o oarecare măsură ziua. Asta înseamnă, în mod automat, că orice întrerupere îi poate da peste cap planificarea de la începutul zilei sau ritmul cu care este obișnuit. Din păcate, însă, pe parcursul celor 8 ore de lucru un singur membru al echipei va fi intrerupt de mai multe ori din procesul său obișnuit. Fie că este vorba despre întrebări cu privire la un proiect, la un task sau simple întrebări de tipul ți-a raspuns la mail clientul X?” toate sunt în măsură să afecteze productivitatea unei persoane.

Mulți manageri ignoră acest lucru, considerând că o întrebare la care i se poate răspunde în câteva secunde nu poate fi în măsură să afecteze ritmul de lucru. Un studiu efectuat la Universitatea din California și citat de New York Times arăta că unei persoane îi ia circa 25 de minute să revină la ritmul normal de lucru după ce a fost distrasă. Iată că o întrerupere de doar un minut poate să afecteze într-o mare măsură productivitatea. Este de preferat, așadar, să folosești e-mailul ori de câte ori ai vreo întrebare sau solicitare.

Știai cât de importante sunt aceste aspecte? Le acorzi atenția cuvenită?  

Sursa foto: Shutterstock

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply